Cel mai bun remediu pentru menopauza

Multe femei reuşesc să amelioreze simptomele menopauzei făcând câteva simple modificări în stilul lor de viaţă. O dietă sănătoasă şi exerciţiile fizice sunt cel mai des recomandate, dar şi natura poate veni în ajutor când vine vorba de ameliorarea simptomelor menopauzei. Dieta. Cele mai bune tratamente pentru menopauză – uleiul de lavandă poate fi folosit cu rezultate bune. 7. Salvia – Are o acțiune puternică asupra sistemului nervos vegetativ, aducând o stare de calm, mai ales atunci când ne confruntăm cu stări de agitație, nervozitate și iritabilitate.

Cel mai bun remediu pentru menopauza

Cel mai bun remediu pentru menopauza
Salvia — Are o acțiune puternică asupra sistemului nervos vegetativ, aducând o stare Cel mai bun remediu pentru menopauza calm, mai ales atunci când ne confruntăm cu stări de agitație, nervozitate și iritabilitate. Combinatia dintre timp si sedentarism dezavantajeaza fizic mai mult femeile decat barbatii. Nimic nu e imposibil! Terapia cunoscută și sub denumirea de hormonoterapie, reprezintă practic administrarea în continuare Cel mai bun remediu pentru menopauza hormoni estrogeni și progesteron cu scopul de a menține un echilibru hormonal cât bkn aproape de cel natural. Mielareana are rol in modificarea secretiei hormonului luteinizant si a celui foliculo-stimulator. Salvia este recomandată în menopauză şi pentru că împiedică acumularea de lichide în organism şi având rol detoxifiant, reduce apetitul excesiv.

Mâncăm de dulce?

Menopauza, tratamente şi remedii naturiste

Cele mai bune 9 tratamente pentru menopauză naturalesimptome ale menopauzei sunt bufeurile, uneori însoţite de transpiraţii abundente. Majoritatea femeilor care sunt la menopauza se plâng de valuri de căldură care le străbat corpul, ameţeli, transpiraţii cauzate de scăderea nivelului de estrogen. Acestea durează, în general, de la câteva secunde la câteva minute. Unele femei pot avea câte 2 bufeuri pe zi, în timp ce altele se pot confrunta cu 10 sau chiar 20 de astfel de manifestări zilnic.

Bufeurile se manifestă ca o senzaţie intensă de căldură, care porneşte de cele mai multe ori din zona pieptului, fiind adesea însoţită de transpiraţii, înroşirea pielii, palpitaţii şi ameţeli.
În general, nu durează mai mult de câteva minute, însă pot apărea oricând, indiferent de momentul zilei sau de locul în care se află femeia. De un real folos în perioada manifestării bufeurilor este activitatea fizică regulată şi sportul. Înotul, drumețiile, dansul pot aduce o îmbunătăţire semnificativă prin faptul că activează circulaţia sângelui şi astfel organismul nu mai este atât de sensibil la tulburările hormonale. Studiile au demonstrat că femeile care fac mişcare nu se mai confruntă atât de des cu bufeurile şi transpirațiile care însoţesc menopauza.
În perioada de dinaintea menopauzei, ovarele îşi încetinesc treptat activitatea. Dezechilibrele hormonale generate de această încetinire a funcţiilor ovarelor pot provoca sângerări abundente care durează 8 sau chiar 10 zile. Hemoragiile prelungite pot produce o stare de slăbiciune marcantă, necesitând uneori chiar intervenţia medicală de urgenţă pentru reechilibrarea fiziologică.

Ca urmare a acestor sângerări abundente, pot apărea carenţe de fier şi stări de epuizare fizică. După menopauză, scăderea concentraţiei de estrogen din organism duce la pierderea substanţelor minerale osoase. Aceasta este principala cauză a osteoporozei. Motive de îngrijorare apar dacă se observă o scădere a înălţimii cu doi sau mai mulţi centimetri. De asemenea, femeile care au suferit operaţii de îndepărtare a ovarelor sau care sunt foarte slabe sunt mai predispuse riscului de osteoporoză la menopauză.
Aceasta deoarece descompunerea acestor alimente în timpul digestiei generează acid uric. Necesitatea de a neutraliza acidul uric scoate calciul din oase. Osteoporoza poate fi evitată prin sport, printr-o dietă cu aport de calciu şi alimente sau suplimente naturale ce sporesc absorbţia acestuia. Exerciţiul fizic şi sportul ajută foarte mult. Băile, duşurile şi înotul cu o expunere moderată la soare ajută organismul să producă vitamina D, necesară constituirii oaselor.
Un program regulat de mişcare, ce ar putea include dans, drumeţii, plimbări pe bicicletă şi jogging, reprezintă stimulentul optim pentru întărirea oaselor.

Riscul ca femeile să facă depresie crește pe măsură ce acestea se apropie de menopauză. Ele devin instabile din punct de vedere emoţional şi pot trece rapid de la bucurie la lacrimi. În momentul instalării menopauzei, femeia devine mai irascibilă, poate avea insomnii şi isi poate pierde interesul pentru activităţile preferate.
Ea se poate confrunta cu stări de despresie, anxietate, nesiguranță, nervozitate, irascibilitate. Totuşi, stările depresive le afectează îndeosebi pe acele persoane care s-au mai confruntat cu ele cândva, în trecut. Este foarte posibil ca înaintarea în vârstă şi insomniile să le genereze indispoziţii şi gânduri mai puţin optimiste. Toate aceste manifestări sunt trecătoare şi trebuie privite ca fiind începutul unei noi etape de viaţă. Specialiştii le sfătuiesc pe femeile care se confruntă cu aceste stări să facă schimbări în viaţa lor, să călătorească mai mult, să se focalizeze pe activităţile care le fac placere si să evite stresul. De asemenea, tehnicile de relaxare şi de meditaţie pot ajuta foarte mult în combaterea stresului şi sunt utile pentru a obţine o stare de relaxare la nivelul întregii fiinţe.

Femeile care sunt la menopauză sunt sfătuite să facă tot ceea ce le oferă satisfacţie, orientându-se spre activităţile care le împlinesc şi care contribuie la restabilirea echilibrului lor sufletesc. Mucoasa vaginală, dar şi a vezicii urinare şi a uretrei, devine mai subţire şi uscată. Contactul sexual poate fi uşor dureros sau neplăcut, iar riscul infecţiilor urinare creşte. Nu toate femeile resimt menopauza atât de acut. Pentru multe dintre ele, inconvenientele sunt minore şi sunt compensate în schimb de avantaje. Se simt în formă, sunt viguroase şi sunt mulţumite că au scăpat de neplăcerile menstrelor.
În ceea ce priveşte dificultăţile pe care totuşi le presupune această perioadă din viaţa unei femei, ele pot fi uşor preîntâmpinate şi rezolvate prin soluţii naturale. Multe femei nu consideră că au nevoie de un tratament pentru menopauză. Totuşi, simptomele menopauzei sunt în mod sigur un inconvenient în viaţa oricarei femei, chiar dacă ele nu se prezintă ca fiind severe.

Din fericire, există unele remedii naturiste care pot să facă instalarea menopauzei o experienţă mai puţin traumatică.
Multe femei reuşesc să amelioreze simptomele menopauzei făcând câteva simple modificări în stilul lor de viaţă. O dietă sănătoasă şi exerciţiile fizice sunt cel mai des recomandate, dar şi natura poate veni în ajutor când vine vorba de ameliorarea simptomelor menopauzei. Starea de sănătate a femeilor este determinată, într-o mare măsură, de echilibrul hormonal. Se ştie că hormonii pot fi influenţaţi prin alimentaţie şi prin stilul de viaţă.
De aceea, dieta este extrem de importantă în tratarea simptomelor neplăcute ale menopauzei şi obţinerea unei stări generale foarte bune. Dacă ţine cont de câteva reguli de aur în ceea ce priveşte alimentaţia ei şi viaţa de zi cu zi, femeia care este la menopauză poate deveni chiar o femeie tânără, care are energie din plin pentru a se bucura de o viaţă activă.

O dietă echilibrată pentru femeile care sunt la menopauză trebuie să includă fructe şi legume proaspete, fiind recomandat să se renunțe la alimentele procesate. Dieta preponderent vegetariană şi cu multe crudităţi s-a dovedit a fi extrem de benefică împotriva tulburărilor de menopauză.
O alimentaţie care include în special alge, legume şi fructe crude, cereale, soia şi seminţe crude naturale este primul pas care trebuie făcut în vederea menţinerii echilibrului hormonal. Este foarte bine să fie evitate alcoolul, cafeaua, ceaiul negru şi mâncărurile condimentate, deoarece acestea pot favoriza şi declanşa valurile de caldură. De asemenea, trebuie eliminaţi complet aditivii alimentari folosiți pentru conservare, gust şi aromă, care perturbă echilibrul hormonal.
Pentru a trata carenţele de fier şi calciu, este recomandat consumul boabelor de soia, al seminţelor de in şi al legumelor cu frunze verzi. Vitamina C ajută la asimilarea fierului şi a calciului, în timp ce cafeaua, ceaiul verde sau negru şi lactatele îngreunează aceasta.

Pentru prevenirea osteoporozei, se recomandă consumul de ceapă în cantităţi mari. Pentru mineralizarea oaselor se pot consuma 2 linguriţe de oţet de mere împreună cu o linguriţă de miere, dizolvate într-un pahar cu apă. Beţi o cană de lapte de soia în fiecare zi pentru a compensa deficitul de estrogen din corp. De asemenea, așa cum am arătat anterior în acest articol, comsumul de soia nemodificată genetic asigură aportul de calciu în organism şi asimilarea acestuia.
O linguriţă de tinctură de lemn dulce diluată în ml de apă de ori pe zi ajută la eliminarea bufeurilor, a transpiraţiei abundente, a stărilor de iritare şi de asemenea, previne osteoporoza şi uscarea mucoasei vaginale. Se administrează sub formă de tinctura, câte 1 linguriţă într-un pahar cu apă înainte de culcare. În cazul tratamentului cu valeriană, trebuie să avem în vedere faptul că aceasta poate genera somnolenţă, astfel încât nu este indicat să se administreze ziua atunci când avem de făcut anumite acțiuni care necesită o bună atenţie şi focalizare. De asemenea, tratamentul cu valeriană nu se întrerupe brusc, deoarece aceasta poate dăuna echilibrului emoţional.

Vom reduce treptat dozele până la încheierea tratamentului. Un remediu foarte bun contra osteoporozei este ceaiul de călţunul-doamnei: 1 linguriţă de plantă la o cană de apă clocotită, se infuzează 5 minute. Se bea câte o cană pe zi timp de patru săptămâni, după care se face o pauză de două săptămâni, apoi cura se reia. Se beau două cani de infuzie de coada soricelului pe zi 1 linguriţă de plantă la o cană de apă. Se poate administra şi sub formă de tinctură, câte o linguriţă diluată într-un pahar cu apă, de ori pe zi. Salvia este recomandată în menopauză şi pentru că împiedică acumularea de lichide în organism şi având rol detoxifiant, reduce apetitul excesiv. Este indicată în menopauză în special pentru ca este un antihemoragic foarte bun.
Ciclul menstrual abundent şi sângerările puternice de la debutul menopauzei pot fi ameliorate semnificativ cu ajutorul tratamentului cu creţişoară.

Se administrează, ca şi salvia, sub formă de pulbere măcinată fin cu ajutorul râşniţei de cafea câte o linguriţă rasă de 4 ori pe zi , se va ţine sub limbă timp de minute, după care se înghite cu apă. Administrarea plantelor sublingual face ca efectele acestora să fie mai puternice şi să se asimileze mai bine. Se recomandă mai ales femeilor care suferă de nervozitate şi stres, avand efecte de calmare şi relaxare. Se foloseşte sub formă de infuzie, căni pe zi. Se poate folosi şi în aromoterapie, adăugând câteva picături de ulei volatil natural de melisă în cadă atunci când facem baie sau în lampa de aromoterapie. Activitatea fizică regulată joacă un rol esenţial în asigurarea stării de bine şi a sănătăţii.
Menţinerea masei musculare şi a rezistenţei oaselor sunt două lucruri importante pentru pentru femeile aflate la menopauză. Aerobicul, mersul pe jos sau pe bicicletă, înotul, dansul sunt doar câteva exemple de exerciţii fizice usoare şi, în acelaşi timp plăcute pe care le puteţi include în viaţa dumneavoastră.

Mişcarea şi exerciţiile fizice îmbunătăţesc circulaţia sângelui şi diminuează sensibilitatea organismului la dereglările hormonale, crescând în acelaşi timp şi calitatea somnului. Sauna şi duşurile alternative întăresc sistemul circulator, fiind recomandate contra bufeurilor de căldură. Relaxarea cu ajutorul tehnicilor de respiraţie, a procedeelor yoga sau prin meditaţie este binevenită, îmbunătăţind sănătatea şi eliminând stresul şi agitaţia mentală.
Este recomandat ca, în perioada menopauzei, femeia să acorde zilnic timp suficient pentru a se relaxa fizic, psihic şi mental prin diverse exerciţii de relaxare şi destindere. O baie relaxantă, în care adăugăm câteva picături de ulei volatil de melisă, geranium, lavandă şi trandafir, urmată de aplicarea unui ulei natural de măsline sau germeni de grâu, în care putem adăuga câteva picături de ulei volatil natural de ylang ylang pe întreaga suprafaţă a corpului, poate să constituie un răsfăţ binemeritat de femeia care se confruntă cu stări de nelinişte, agitaţie sau instabilitate emoţională.

Bufeurile sunt reduse semnificativ dacă, atunci când se declanşează, urmăriţi să respiraţi conştient şi profund, închizând ochii şi gândindu-vă la ceva foarte plăcut şi relaxant.
Pentru întărirea muşchilor vaginali şi pelvieni şi prevenirea uscăciunii vaginale este recomandată efectuarea zilnică a exerciţiilor Kegel. Acestea presupun antrenamentul muşchilor perineului, ajutând astfel la menţinerea unei vieţi sexuale active. Este foarte important ca femeia, chiar dacă este în perioada menopauzei, să rămână activă din punct de vedere sexual. Stimularea regulată a vaginului prin raporturi sexuale contribuie la o mai bună irigare a sa cu sânge şi îi păstrează elasticitatea. Pentru a restabili umiditatea vaginului, puteţi folosi uleiurile naturale cum sunt cel de floarea soarelui presat la rece, uleiul de măsline, cel de migdale sau de trandafiri.

Odată eliminată senzaţia de uscăciune a mucoasei vaginale, scade riscul infecţiilor şi al incontinenţei. În concluzie, cu ajutorul unui tratament naturist adecvat şi a unui stil de viaţă sănătos, femeia aflată la menopauză poate să fie fericită, împlinită, plină de farmec şi de încredere în sine şi se poate bucura de viaţă fiind sănătoasă şi activă. Pe lângă tratamentele şi remediile naturale din plante şi alături de alimentaţia sănătoasă, relaxarea, natura, odihna şi pauzele de regenerare fac minuni.
As dori ceva ptr reglarea lui. Va multumesc. Va multumesc frumos pentru acest articol,este foarte important pentru mine ,am 40 de ani si ma comfrunt cu menopauza precoce! Buna seara! Vă mulțumesc pentru sfaturi și remediile naturiste date de d. Sunt foarte interesante și sper să mă ajute sa depășesc momentul. Numai bine! V-am citit cu interes articolul.

Am împlinit în luna octombrie 50 de ani şi din noiembrie nu am mai avut ciclu.
Am avut multe simptome specifice menopauzei, dar cel mai tare mă deranjează bufeurile, somnul agitat şi faptul că m-am Am avut multe simptome specifice menopauzei, dar cel mai tare mă deranjează bufeurile, somnul agitat şi faptul că m-am îngraşat, cu toate că mănânc puţin. Am luat la recomandarea unui medic gemoderivat din mlădiţe de zmeur, capsule de maca şi tinctura de păpădie. Aş dori sa ştiu dacă pot lua şi lemn dulce, sunătoare, ceai de coada şoricelului şi salvie, sau trebuie să renunţ la primele enumerate. Vă mulţumesc. Buna Ziua, Am 46 ani, doar de o luna nu am ciclu, de ceva timp am avut doar o stare oboseala inexplicabila, din cauza aceasta nu mai sunt motivata sa merg la gym NU pot sa fac tratament cu hormoni , am probleme serioase cu circulatia sangelui si Buna Ziua, Am 46 ani, doar de o luna nu am ciclu, de ceva timp am avut doar o stare oboseala inexplicabila, din cauza aceasta nu mai sunt motivata sa merg la gym NU pot sa fac tratament cu hormoni , am probleme serioase cu circulatia sangelui si varice, alimentatia mea este foarte bogata in vitamine.

Ceea ce ma intereseaza in mod special, eliminarea starilor de caldura si transpiratie bufeurilor. Care este cea mai indicata planta? Am varsta de 51 de ani,sunt la menopauza de 1 an,am bufeuri ,o durere ca si cum ar fi o luxatie a gleznei piciorului stang,o stare depresiva sotul meu a murit de 3 luni. Va rog, ce tratament imi recomandati, tinand cont de faptul ca am un uter Va rog, ce tratament imi recomandati, tinand cont de faptul ca am un uter fibromatos,iar la sanul drept sunt macrocalcificari de tip sedimentar? Bună ziua! Aș dori să vă întreb ce naturiste m-ar ajuta în echilibrarea hormonală. Menționez ca sunt la menopauză indusă in urma unei interventii chirurgicale,acum 3 ani,iar acum am varsta de 37 de ani.

In 3 ani de zile am luat 7 kg in plus si de In 3 ani de zile am luat 7 kg in plus si de mancat nu mananc cine stie ce.
As dori să iau ceva naturist pentru a nu afecta ficatul,am si virus hepatic C. Mulțumesc mult,aștept un răspuns dacă se poate. Eu am 39 ami si nu mai mi a venit de 9 luni. Hesperidinul este un flavonoid prezent in citrice ce imbunatateste si circulatia vasculara. Gamma-oryzanol sau acidul feluric, este o substanta de crestere ce se gaseste in cereale. Ajuta hipofiza si secretarea endorfinei de catre hipotalamus. Amestec de plante pentru inlaturarea bufeurilor si stari mai bune.
Angelica, radacina de lemn dulce, mielareana Vitex agnus castus , cohosul negru Cimifuga racemosa. Angelica este folosita si in dismenoree, amenoree si metroragie. Lemnul dulce este folosit si in sindromul premenstrual, reducand secretia de estrogen si marind-o pe cea de progesteron. Mielareana are rol in modificarea secretiei hormonului luteinizant si a celui foliculo-stimulator.

Cohosul negru este eficient in depresii nervoase, atrofii vaginale si menopauza. In perioada postmenopautica , din cauza aciditatii din stomac, Fe si Ca se absorb mai greu.
Acest lucru duce la anemie, la racirea mainilor si picioarelor. La menopauza, slabesc memoria si capacitatea de concentrare, ca urmare alipsei de oxigenare si de elemente nutritive indispensile creierului. In hipoglicemie, cand scade nivelul zaharului si glucozei din sange, creierul nu mai functioneaza normal. Apar vertijuri, dureri de cap, incetosarea vederii, instabilitate emotionala, stari de confuzie, slabire a memoriei. Remediu naturist cu fructe: cirese, caise, castane, curmale, banane, alune, smochine, portocale, grapefruit, si legume precum spanac si morcov. De asemenea, Gilgko biloba si produsul Golden Yacca sunt excelente pentru aceasta perioada neplacuta din viata femeilor. Amestec de ceai. Se amesteca bine toate plantele si se foloseste o lingurita din amestec la o cana de apa fiarta.
Se beau ceaiuri pe zi. Se bea ceai de cretisoara de 3 ori pe zi. Se face cura cu ceai de traista-ciobanului timp de 4 saptamani cu 2 cani de ceai pe zi, apoi pauza 3 saptamani.

Se bea ceai de coada-soricelului de ori pe zi si se fac bai de sezut. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist. Uleiuri esentiale de ajutor pentru femeile aflate la menopauza. Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like. Tags: cele mai bune tratamente naturiste pentru menopauza cele mai bune tratamente pentru menopauza.
Glanda tiroida. Plante medicinale care tin sub control aceasta afectiune.

Animalele de companie — beneficii, terapie si riscuri pentru copii.

Cele mai bune tratamente pentru menopauza


Articolul este orientativ si diluat. As prefera ceva mai concret sau punctual! Exercitiile fizice: cel mai bun remediu pentru menopauza De psiholog Anca Pietraru Cel mai bun remediu pentru menopauza. Combinatia dintre timp si sedentarism dezavantajeaza fizic mai mult femeile decat barbatii. De la o anumita Cel mai bun remediu pentru menopauza, femeile trebuie sa faca fata menopauzei. Acest proces natural genereaza o pierdere a masei osoase si mareste riscul de fracturi si mortalitate din cauza problemelor cardiovasculare, creste cantitatea de tesut adipos, colesterolul si poate produce tulburari psihofizice in lipsa activitatii fizice. Exercitiile sunt fundamentale la menopauza Exercitiile fizice sunt un factor fundamental in aceasta parte a vietii. Daca tinem cont de acest factor din tinerete putem sa prevenim si imbunatatim sanatatea in aceasta perioada in care toate problemele se agraveaza. Consumand calciu si mentinand un ritm de exercitii fizice adecvate un antrenor ti le poate recomanda mentii o consistenta a structurii osoase si intaresti articulatiile.

Pusa Oancea pe 20 Sep Numele tau. Emailul tau. Subiectul comentariului.

Cele mai bune tratamente pentru menopauza

Cum ameliorezi simptomele neplăcute din menopauză. Cele mai bune 9 tratamente pentru menopauză

Menopauza este o perioadă prin care trece fiecare femeie la un moment dat în viaţă. Menopauza este o schimbare care marchează sfârşitul menstruaţiei, deci încetarea producerii de ovule. De asemenea, menopauza este un proces firesc, pe care unele femei nu-l resimt decât foarte putin ca Cel mai bun remediu pentru menopauza ceva neplăcut, dar care pe fondul unor probleme preexistente, cum ar fi stresul, oboseala, bolile deja instalate, poate crea destule neplăceri. Menopauza apare de obicei la o vârstă mai înaintată, după 50 de ani, dar există şi femei Cel mai bun remediu pentru menopauza pot experimenta acest fenomen chiar mai devreme, între 30 şi 40 de ani. Acest tip de menopauză se numeşte menopauză prematură şi apare relativ rar.

Menstruaţia, atunci când se instalează menopauza, poate înceta brusc, dar este mai probabil ca ciclul să apară cu o frecvenţă din ce în ce mai redusă, până la dispariţia completă a acestuia.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?